5 sfaturi pentru fotografii care sunt la inceput de drum

1. Ce trebuie să ştii despre expunere

Primul lucru pe care trebuie să-l ştii este să foloseşti lumina în avantajul tău. Ştii cum ţi se ajustează vederea de la lumină la întuneric? Şi camera ta funcţionează la fel. Există variaţii de lumină, dar şi variaţii de întuneric, iar camera ta le poate captura printr-o singură apăsare de buton. Cea mai simplă cale de a face acest lucru este să găseşti opţiunea pentru „expunere” a camerei tale, de obicei simbolizată de semnele „+/-”. O poţi găsi sub forma unui buton sau ca opţiune în meniul aparatului. De câte ori faci o fotografie, camera ta va folosi modulul automat, de aceea este posibil să aibă nevoie de „îndrumarea” ta. Ai pozat un cer mult prea luminat? Întunecă fotografia apăsând „-”. Vrei să luminezi o zonă umbrită? Atunci apasă „+”.

1

2. Lumina în fotografie

Fotografia are o aşa numită „oră de aur”. Acest interval de timp perfect pentru surprinderea unor efecte deosebite se situează la răsărit sau înainte de apus. Numele acestei perioade vine de la nuanţele calde pe care soarele le va „picta” în fotografiile tale.

2bun

3. Perspectiva

Poţi găsi zeci de cărţi pe acest subiect, însă un începător trebuie să ştie un singur lucru: practica este mama învăţăturii! Apleacă-te, urcă-te pe un scaun, pe un şifonier, stai întins pe jos şi pozează-ţi subiectul din fel şi fel de unghiuri până îl găseşti pe cel potrivit!

3bun

4. Învaţă să focusezi

Prin focusarea pe un singur subiect sau obiect într-o fotografie, „fixăm ” atenţia privitorului pe acel punct, estompând restul elementelor. Este destul de uşor să obţii acest efect atunci când  foloseşti camera unui smartphone, dar la fel de uşor poate fi şi când foloseşti camera de fotografiat. Presupunând că ai o cameră de fotografiat obişnuită, tot ce trebuie să faci este să apeşi butonul „shutter” uşor, doar pe jumătate. După ce camera ta a aplicat efectul, apasă butonul în întregime şi priveşte rezultatul. Programele de editare de astăzi pot rezolva aproximativ orice problemă, însă nu şi problema focusării, aşa că aceste sfaturi te pot ajuta. Atunci când fotografiezi un peisaj, vei vrea ca toată fotografia să fie focusată, lucru pe care, uneori, e posibil ca aparatul tău să nu îl priceapă. Majoritatea camerelor de fotografiat au o opţiune numită „landscape”  special pentru focusarea corectă a peisajelor, iar în portrete este recomandat să focusezi ochii. Până la urmă, sunt oglinda sufletului.

4bun

5. Despre compoziţie

Compoziţia înseamnă, în esenţă, trei lucruri: ce păstrezi în cadru, ce laşi în afara cadrului, unde plasezi lucrurile surprinse în cadru. Dacă primele două aspecte sunt destul de clare, al treilea este posibil să te bage puţin în ceaţă. Fotografii începători tind să pună de cele mai multe ori subiectul în centru, dar această tehnică devine plictisitoare în timp. În fotografie, există o „lecţie” numită „regula celor trei”: dacă „tai” o fotografie în trei pe orizontal şi pe vertical şi plasezi subiectul în unul din cele patru puncte în care liniile se intersectează, vei obţine o compoziţie cu un balans frumos. Unele camere chiar împart automat ecranul tocmai pentru a-ţi uşura treaba.

5bun

Via :adevarul.ro